Daca in prima sa faza Internetul a fost un mediu pentru publicarea de brosuri electronice cu costuri reduse, la momentul actual el a devenit mult mai mult decat atat. Internetul este cel mai bun angajat al companiilor care stiu cum sa il foloseasca.
Cheia succesului unui proiect de Retail&B2B Logistics sta in realizarea unor aplicatii care sa automatizeze cat mai mult munca umana. Este nevoie de sisteme care sa comunice facil cu sistemele similare ale furnizorilor, ale transportatorilor sau ale distribuitorilor. Aceste sisteme trebuie sa permita accesul facil la informatie pentru clientii finali, sa genereze rapoarte clare pentru factorii de decizie, si sa permita evidenta cat mai detaliata a stocurilor.
Se considera ca Walmart are doua atuuri tehnologice cu care isi domina concurenta :
1. Fiecare produs din milioanele de produse vandute zilnic in peste 4000 de supermaketuri este identificat in mod unic;
2. De fiecare data cand un client cumpara un produs, la mii de mile distanta, in sistemul furnizorului acelui produs apare un mesaj care informeaza ca un obiect similar trebuie livrat la centrul de distributie X in ziua Y.
Aceasta inseamna logistica online.
La o scara mai mica fireste, TreeWorks a realizat sisteme (aplicatia E-Logistica - Intrepid Business Solutions si sistemul E-Logistica SportsFanfare) care sa permita interfatarea dintre distributia online, inventarele aflate la furnizori si transportul realizat prin mai multe servicii postale/de curierat.