Noul site Tree.ro »

ZeList

Descrierea Proiectului


Prezentare generala:

Zelist este un clasament obiectiv al blogurilor din Romania, criteriul de clasificare fiind asa-numitul “link love” (conform caruia un blog apare mai sus in lista daca are linkuri in blogroll-ul altor bloguri care sunt considerate importante dupa acelasi criteriu). Sistemul foloseste in mod esential un algoritm similar celui cu care Google calculeaza PR ranking-ul site-urilor in functie de autoritatea site-urilor de pe care primesc linkuri. Sistemul permite observarea evolutiei saptamanale, descoperirea unor bloguri care apar in blogroll-uri comune etc.
Structura platformei ZeList cuprinde pagina principala pe care se afla posturile care au cele mai multe comentarii si trackback-uri din ultima zi, topul primilor zece bloggeri, o selectie a celor mai comentate posturi, statistici pe ultimele 24 de ore, sapte zile si ultima luna a blogurilor, posturilor si comentariilor, topul celor mai populare brand-uri din ultima luna dupa numarul de aparitii in posturi si adresele ultimelor zece bloguri adaugate.
In sectiunea Ze Top este afisat topul saptamanal blogurilor. Acesta poate fi vizualizat si in functie de tag-urile sau dupa informatiile cautate.
Sectiunea Ze Mirror cuprinde atat un top reactualizat la 24 de ore cat si un top pe ultimele zile al brandurilor aparute pe blogurile din Romania. Brandurile sunt impartite in opt categorii: business, cultura, entertainment, internet, lifestyle, politica, sport si tehnologii, dar poate fi vizualizat si un top al tuturor brandurilor.

Obiective:

Obiectivul principal a fost realizarea unui serviciu focusat pe blogsfera romaneasca care sa ofere date relevante despre evolutia acesteia prin analiza unui numar cat mai mare de bloguri.

Solutia:

Strategia a urmat dorinta realizarii unui design cat mai clar si nonconformist care sa puna accentul pe informatiile oferite de sistem, dar si prezentarea intr-un mod transparent a datelor, introducerea treptata a unui numar din ce in ce mai mare de bloguri pentru a avea o relevanta cat mai mare, dar si incorporarea sugestiilor primite constant pe durata realizarii proiectului.